Промежуточная аттестация по английскому языкув 5 классе

Промежуточная аттестация по английскому языкув 5 классе

Промежуточная аттестация по английскому языку в 5 классе осуществляется с помощью экзамена, который проводится по билетам. Работа состоит из 2 заданий:

1) говорение, 2) чтение (работа с текстом). Раздел говорение проверяет умения монологической речи. Задача экзаменуемого – сделать сообщение в связи с указанной в задании темой. Темы сообщений соответствуют пройденным темам по учебнику В.П. Кузовлева и др. ( Английский язык: учебник для общеобразовательных учреждений с приложением на электронном носителе / В.П.Кузовлев, Н.М. Лапа, И.П. Костина и др) – М. Просвещение, 2013.)

Тексты для чтения в основном подобраны из источников интернета. дополнены примерными вопросами.

Даны рекомендации по оцениванию ответов учащихся: критерии оценивания устных ответов учащихся и работе с текстом, критерии выставления отметок за переводной экзамен.

Просмотр содержимого документа
«Промежуточная аттестация по английскому языкув 5 классе»

Рассмотрено и принято Утверждаю:

на заседании учителей Директор школы: ____________

для проведения промежуточной аттестации

по английскому языку в 5 классе

МОУ «Качкашурская СОШ»

В 2015 – 2016 учебном году

Учитель: Шкляева Е. В.

Промежуточная аттестация по английскому языку в 5 классе

Промежуточная аттестация по английскому языку в 5 классе осуществляется с помощью экзамена, который проводится по билетам. Экзамен по английскому языку в 5 классе ставит своей целью проверку уровня сформированности коммуникативной компетенции учащихся в чтении и практическое владение учащимися устной речью в пределах программных требований. Работа состоит из 2 заданий:

1) говорение, 2) чтение (работа с текстом).

Раздел говорение проверяет умения монологической речи. Задача экзаменуемого – сделать сообщение в связи с указанной в задании темой. Объем монологического высказывания не менее 8 -10 фраз.

Раздел чтение проверяет умения изучающего чтения (чтения с полным пониманием содержания прочитанного). Чтение с полным пониманием текста осуществляется на несложных аутентичных текстах с ориентацией на предметное содержание, предусмотренное в V-VII классах.

Формируются и отрабатываются умения:

1) полно и точно понимать содержание текста но основе его информационной переработки (языковой догадки, словообразовательного анализа, использование двуязычного словаря); 2)выражать своё мнение по прочитанному.

Объём текста для чтения с полным пониманием, исходя из требований федерального государственного образовательного стандарта, составляет до 250 слов.

Экзаменуемому предлагается законченный в смысловом отношении несложный аутентичный текст. В процессе подготовки к ответу учащийся может пользоваться двуязычным словарем. Задача экзаменуемого – прочитать вслух отрывок из текста и ответить на вопросы по его содержанию. Тексты для чтения подбираются учителем.

На подготовку двух заданий отводится 40 минут; устный ответ каждого учащегося занимает 2-3 минуты. Работа оценивается по указанным критериям, исходя из чего высчитывается процент успешно выполненной работы и выставляется оценка по пятибалльной шкале.

Рекомендации по оцениванию устных ответов учащихся

оценка "5": учащийся логично строит монологическое высказывание в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании. Учащийся демонстрирует умение сообщать факты/ события, связанные с обсуждаемой проблемой; выражает и аргументирует свое отношение к данной проблеме. Используемые лексические единицы и грамматические структуры соответствуют поставленной коммуникативной задаче. Ошибки практически отсутствуют. Речь отвечающего понятна, фонематические ошибки отсутствуют. Социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения. Объем высказывания не менее 8 — 10 фраз.

оценка "4":учащийся логично строит монологическое высказывание в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании. Учащийся демонстрирует умение сообщать факты/ события, связанные с обсуждаемой проблемой; выражает и аргументирует свое отношение к данной проблеме. Используемые лексические единицы и грамматические структуры соответствуют поставленной коммуникативной задаче, но учащийся либо допускает ошибки в употреблении слов, либо демонстрирует ограниченный словарный запас, хотя лексика используется правильно. В ответе имеется ряд грамматических ошибок, не затрудняющих понимание речи учащегося. Речь отвечающего понятна, фонематические ошибки отсутствуют. В основном социокультурные знания использованы в соответствии с ситуацией общения Объем высказывания не менее 5-7 фраз.

оценка "3": Учащийся строит монологическое высказывание, но не всегда в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании: уходит от темы или пытается подменить ее другой, которой владеет лучше, но старается аргументировать свою точку зрения. Используется ограниченный словарный запас, допускаются ошибки в употреблении лексики, некоторые из них затрудняют понимание речи учащегося. В ответе имеются многочисленные грамматические ошибки. Речь учащегося понятна, но допускаются негрубые фонематические ошибки. Отвечающий в основном соблюдает интонационный рисунок. Социокультурные знания неточно использованы в соответствии с ситуацией общения. Объем высказывания 3 — 4 фразы.

Оценка"2": учащийся не понял задание и не может сделать сообщение в соответствии с коммуникативной задачей, выразить и аргументировать свое отношение к затронутой проблеме.

Why did he leave school when he was eleven?

What did Charles do in his first job?

Was he happy at home?

My best friends name is Mariya. We study at the same university. I’ve known her for 4 years. If you see her, you’ll like her at once. She is a pretty girl of 21 with long dark hair and a slim figure. But I like her not for her beauty. Mariya is very smart. She is one of the best students in our group and almost always knows the answer to the teacher’s questions. She is a very diligent student and is always ready with her homework. Mariya is a very good friend. When I have problems, she is the first to comfort me. I also try to help her and to support her in any situation. We share a lot of our secrets. I am sure, her advice is the best one, because she understands me. It seems to me, we’ve known each other for ages. Mariya’s family is also very nice. She lives with her parents. They seem to be a very friendly family. We have the same hobbies with Mariya — music, dancing and cooking. We enjoy parties, so we often organize them for our friends. Then we cook something tasty, watch TV, dance and have a lot of fun. I am sure we will remain best friends forever.

the same — тотжесамый
slim — изящный
diligent — усердный
to comfort — успокаивать
to share — делить
to remain — оставаться

Answer the questions:

1.How old is Mariya?

3.Does Mariya live with her parents?

4.What are her hobbies?

5.Whom are they often organize parties for?

8. My house and flat / Мой дом и квартира

I live in a new nine-storied house in Topolinaya Street. In front of the house there is a flower bed and a children’s playground. My family lives on the third floor. We have two rooms in our flat: a living room and a bedroom. Our living room is the largest in our flat. There is a big bookcase in it. My parents are teachers. Literature is their hobby. That’s why we have a lot of books at home. I also like to read, and when the weather is bad, I usually sit in our living room and read my favourite book. Besides reading, you may also watch TV in this room. There is a big TV-set here and we often watch TV in the evening in a family circle. In front of the TV-set there is a big sofa and two armchairs. We like to sit here and discuss our family life. My bedroom is not big. But I have here everything I need. There is a desk, a chair, some bookshelves and a sofa. My favourite place in the room is my desk. It is the best place to work and to dream. My parents sleep in our bedroom. Before going to sleep, we all gather together in the kitchen, drink tea with biscuits, and discuss our plans for tomorrow. There is little furniture in our kitchen. There is also a small round table in the middle of the room. We have here our meals.

nine-storied — девятиэтажный
a flower bed — клумба
a bookcase — книжныйшкаф
furniture — мебель

Answer the questions :

1.How many rooms are there in the flat?

2. Is the living room the largest in the flat?

3.Why has the family many books at home?

4. Are parents teachers?

5.What do the family do in the evening?

9. The most popular pastime in Britain and in the USA/Самые популярные увлечения в Британии и США.

The most popular sport in Britain is football. Every large city has its own professional football team. Rugby is a fast, rough sport that is also very popular in Britain. The English play both rugby and football in the winter. In the summer they enjoy playing cricket.

British children like doing sports in their free time. Popular indoor activities include collecting things such as model cars, coins, stamps or stickers of football players or pop stars. Other pastime includes birdwatching .

Popular free – time activities for many British people are going to the cinema, theatre or restaurant or watching TV or playing computer games.

In the USA the most popular sports are American football and baseball.

Americans play football in the winter months. Families attend games together or watch national games on TV. The annual championship called the “Superbow” is a national sport of America. Baseball, on the other hand, is a summer sport. It is also a national sport of America.

American children collect things like the British. Baseball cards are popular collector’s items as comics.

Other popular free – time activities are the same as for Britain such as being a member of a club or society, going to the cinema, eating out, visiting parks or museums, watching TV and surfing the net.

indoor activities- занятия в закрытом помещении

birdwatching- наблюдение за птицами

free – time activities- занятия в свободное время

surfing the net – «бродить» по интернету

Answer the questions :

1.Do most British people like football?

2. When do the English play football and rugby?

3. What are popular indoor activities of British children?

4. Are the most popular sports football and baseball in the USA?

5. Do American children collect things like the British?

I am Sven. I often watch TV. You may see and hear a lot of interesting information, while watching TV. I like nature, sport and fashion, so I usually watch TV programmes, which are connected with my hobbies. But most of all I like nature. That is why my favourite TV programme is "In the World of Animals". It is a weekly programme. As I watch it not often, I wait for it impatiently .

It usually starts with amazing facts from the world of nature. Most of all I like to learn something new about the sea inhabitants — different kinds of fish, whales. dolphins. etc. I like dolphins. I may watch them for hours. I have learned a lot about them from the programme "In the World of Animals". They are very smart.

I do not like game shows, where people play games or answer questions in order to win money or prizes. But I like to answer questions about animals in my favourite TV programme "In the World of Animals". I have already won several times! I am glad there is such a programme that brings me a lot of fun and interesting information.

impatiently — снетерпением
amazing — удивительный
an inhabitant (s) — обитатель
a whale (s) — кит
a dolphin (s) — дельфин
to win (won. won) — побеждать, выигрывать

Answer the questions:

1.What does Sven like?

2. What is his favourite TV programme?

3.Does he like to learn something new about the sea inhabitants?

4.Does he like game shows?

5 Has he ever won in his favourite TV programme?

I am Nick. In two years I will become a teacher of biology. I have to read a lot of books on biology. But I also read books on art, science and history. My parents are fond (увлечены) of reading. We have over 300 books of our favourite authors at home. Among them are plays by Shakespeare, historical novels by Walter Scott, detective stories by Conan Doyle and many others.

When I have free time I read my favourite book by Hemingway «For Whom the Bell Tolls». Hemingway often describes in his books the events of the World War I and World War II, in which he took part. He was born in Chicago in 1899 and died in his house in Idaho in 1961. His books depicted the tragedy of war. The unique style of Hemingway, his realistic manner of writing brought him great success and the Nobel Prize in Literature.

The main characters (герои) of my favourite book often find themselves in a difficult situation. The war influenced their lives greatly and made them stronger. They have to face death

( смерть) almost every minute. But they do not lose the ability to love and share their feeling. This book changed a lot in my views. Now I think that the most important thing in life is to find a person who can understand and support you in any situation, and whom you may take care of.

"For Whom the Bell Tolls" — «Покомзвонитколокол? »
to depict — изображать
unique — уникальный
to influence — влиять

Answer the questions:

1.Why have Nick to read books on biology?

2.Has the family many books at home?

3.Who is Nick’s favourite author?

4.Where was born Hemingway?

5.What is the most important thing in life to Nick’s mind?

Contacts:
Posted by: admin on